Monday 14 March 2011

12hours Journey

assalamualikum,salam sejahtera dan salam satu malaysia....huhuhuh..dikesempatan ini..ingin lah sekiranya saya untuk berkongsi pengalaman bersama2 sekalian yang ada...huhuhu.....(padahal ada je kje yang tak siap....report ee da la nk kne hantar jap ag..aku tak buat g..hahahah)


btw...ada masa senggang ni nk lah story mory skit...dalam keadaan dilema yang nth pape semalam akhirnya aku membuat keputusan untuk p gak melaka....pergh..mmg tak hengat la....janji kul 10..aku ngn rumet aku punya la hebat..kul 10 pn tak mandi g...sampaila orang mandi..baru la kitaorang terhegeh2 nk bersiap..last2 aku la yang paling lambat..(aku rasa la...)biasa la aku...kan sophistcated sngt...nk pakai lense g la..mende la...haish..penampilan perlu dijaga..ye dak????heheheh


so da macam tu..kul 11 gak la bergeraknye....


1st stop is kat umah Abby...hahha...aku rasa kalau dipikirkan semula umah abby tu senang je jalannya...tapi sbb da tak taw jalan...elok2 dalam masa 20 minit je ley sampai...jadi sejam gak la...hahah..paling tak ley lupa sbb siap pusing2 kat putrajaya..mmg melets la....hehhehehe...


sampai je kat umah abby trus p melaka....tak la jaoh sangt..sejam je da sampai....hehehhe..thx to mereka2 yang tau jalan especially rumate aku sbb dia orang melaka...tq to amar...;)
(comel  tak???hehehhe)

sesampainya kat melaka tu..mmg trus p umah ecah la...lapaq...dari pagi tak makan..wal hal..sapik da belikan nasi lemak...haish...mana tak nya..bangun pagi je da mengadap kerja...mmg la tak de masa nak makan....(uish...bz mengalahkan menteri..)..apa lagi..sampai je...salam2 ngan ayah ecah..makan time...mmg lapaq sangt...huhu...time ngh2 makan tu la pengantin plak sampai..huhh..mmg langkah kanan sungguh....huhu...time pengantin makan beradap...time tu plak kitaorang sibuk nak bergambar..hahah...sampai halang orang nk tgk pengantin...maaf tuan rumah..kami tak sengaja..uhuhuhu
(ni kat tepi jalan kat umah pengantin..kalau kne langgar mmg tak pasai la...)

mmg bab2 bergambar ni mmg bagi la kat dak2 ni...huhuh..kalau nk masuk gambar mmg banyk..tgk kat fb la..huhuh

da kenyang...tak best la kalau datang jaoh2 tak p jalan2 kan...so kitaorang decide untuk pusing2 kat bandar melaka....tapi yang tak bestnye...jalan nak masuk bandar melaka jam gler kot....biasa la..hujung minggu kan...nk buat macam mana..phm da....

so kitaorang pn cari la parking yang sangt spesel..thx to susu sbb tunjukkan tempat parking yang spesel..huhuhu mmg memudahkan...hehhehe..konon2nya nk melawat kapal belanda tu...tapi tak jadi..kitaorang p cari air dlu kat pasar depan kapal belanda tu..(aku tak taw nama pasar tu...huhuh)
(sempatkan....heheh)

pas minum tu pn tak best g..so kita orang p la jalan2 plak kat pantai klebang tu...huhu...saje ambik angin pantai petang2 hari..alang2 da sampai kan,..bukan jaoh mana pn..huhuhuh




semua pn da kesengalan...hahahahha..tapi bagi aku..aku mmg suka suasana macam tepi pantai ni..rasa hilang seketikan segala masalah...huhuhuh

n last kita orang pn meneruskan perjalann ke umah amar..my rumet..lepak2 n solat...bestnye mak amar masak roti telur n rojak untuk kitaorang..habis..dasat..huhuhu..tak kenyang2 dak2 ni...ye la..naik kete..terhentak2....mana tak lapar kan...huhuh...mmg best la umah amar...ada 2 ekor kucing yang tomei n rabbit yang cute..huhuhuh...

so dalam kul 8 malam tu kitaorang pn meneruskan perjalanan ke UPM...sbb esok paginya ada kelas,...hhehehhe...dalam perjalann pulak..jem plak tak semena2 kat area senawang kalau tak silap la...haish...habis meroyan aku,sapik,nad n bad dalam kete..hai...jam la katakan..da la lapaq~...(padahal kat umah amar tadi makn da.)..tu minum petang je kot...;p

macam mana pandai ambik anak dara orang..,macam tu la hantar balik kan..so kita orang pn hantar la abby kat umah dia dengan selamatnya...alhamdullilh...tu abby..kitaorang ni mneruskan perjalann balik ke upm...huhuh..nasib tak de pe halangan...tapi lapa..hehehhe..apa lagi..MAULANA la....singgah makan lagi...open table kat kedai mamak tu kan...hahahha...aku pn mengambil kesempatan makan meggie goreng...sbb kalau lapaq tak ley tdo...hehehhe.....so dalam lebih kurang 11.45..sampai la kitaorang kat kolej dengan selamatnya..hehehhe....

mmag samapi2 kat kolej je terus mandi n tidoq...penat woo....heheehhehe....apa pn..perjalanan selama hampir 12 jam mmg sangt berharga bagi aku n kawan2 yang lain..hehehe..nnt boleh buat g...n credit again to bad,sapik n one n only girl in our car...nad..huhuhuh...best kan nyanyi2..nnt boleh g karok ye tak???hehhehe...merapu suda...;)






No comments:

Post a Comment