Saturday 18 June 2011

mahkamah



assalamualaikum....selamat pagi malaysia....pagi2 da mula nk merapu...hahah...al-maklum la..da lama tak mengarang story...so nth tetibe boleh plak tergerak jari jemari ni nk menaip sedikit perkongsian bersama sesiapa yang membaca ni...

hm...dua hari lepas aku telah pergi ke mahkamah untuk menjadi saksi ataw untuk memberi keterangan kepada pihak mahkamah atas satu kes saman sekolah..kejadian berlaku sewaktu aku berada di tingkatan 5 Sekolah Menengah Teknik Gombak...(wah..siap bagi taw ni...habis reputasi sekolah....heheheh....)

apa pn aku malas nk cite kenangan lama...bagi aku itu merupakan sejarah hitam untuk diri aku dan juga pihak sekolah...sememangnya kemalangan tidak berbau n berakhir plak dengan sesuatu yang mmg tak dijangka...huhu...;(

back to da story...so as selaku orang yang penting aku diminta hadir ke mahkamah untuk memberi keterangan   kepada pihak mahkamah mengenai apa yang da berlaku sewaktu kejadian berlaku...2 3 hari sebelum ke mahkamah aku diminta untuk mengadirkan diri ke pejabat peguam negara untuk memberi keterangan bertulis kepada peguam....paling best..siap parking aku telah di reserve kan betul2 depan lobi pejabat peguam negara...mmg rasa macam orang besar la...hahhaha,...kete lite2 je...tapi keistimewaan yang dapat macam bawak kete beso...mcam orang beso rase..heheheh...btw thx to afiq sbb dia sudi teman aku p pejabat peguam negara tu...

so tiba la hari yang dinantikan...aku pergi ke mahkamah jalan duta untuk memberi keterangan..sememangnya aku mmg tak ley tido malam tu...fikiran 2 3 hari sebelum ni mmg melayang je...tak taw apa yang difikirkan..so aku dimasukkan ke bilik saksi n tak boleh masuk dalam kawasan perbicaran sehingga aku di panggil...so aku pn dok la dalam tu dengan saksi yang lain iaitu cikgu jamie....dia da la dalam pantang...sangat aku respect sbb sanggup membantu pihak sekolah walaupun dalam keadaan tengah pantang...tq cikgu...huhu

orang yang pertama dipanggil adalah saksi dari pihak plaintif...kemudian cikgu jamie n aku adalah orang yang terakhir dipanggil untuk memberi keterangan saksi didepan hakim...mmg perasaan tak taw nk cakap ape time tu..takut,cuak semua ada...sku memberi keterangan dalam keadaan yang tenang sehingga peguam ckp kat aku muka aku mmg berlakon time bagi keterangan...hahahah...aku mmg terpaksa berlakon tenang sbb nk elak rasa tak senang tu...huhuhuhu...

setelah semuanya selesai..kami pn berbincang apa yang da berlaku kat dalam tadi...hehehe...macam2 benda yang diborakkan..skung ni cuma tunggu keputusan dari mahkamah samada menang ataw kalah..aku berharap yang terbaik je skung ni...hm...apa pn terimakasih kat cikgu2 kerana bagi peluang untuk membantu dalam menyelesaikan masalah yang mereka hadapi..wah...hehehe....thx kat hasnan sbb teman aku p mahkamah..hehhehe....



2 comments:

  1. dey,, msuk la ape2 yg leh dpt duit kat cni.... nuffnagg ke. churp2 ke... klik je dpt duit.... blajo2 la cr duit dr blog... wakakak.. :P.....

    ReplyDelete